Collega-telers kennen Greenco Tomato Inspiration Award toe

Greenco heeft donderdagavond de Tomato Inspiration Award 2017 gewonnen. Het bedrijf achter de Tommies snoeptomaatjes kreeg de onderscheiding op het vierde Tomato Inspiration Event in Berlijn.

Het Tomato Inspiration Event is een jaarlijks initiatief van HortiBiz, georganiseerd in samenwerking met een groot aantal partners uit de tuinbouwsector. Samen met de gold sponsors Koppert Biological Systems, Oerlemans Plastics, Priva en Saint Gobain Cultilene, de silver sponsors Axia Vegetable Seeds, Enza Zaden, Monsanto, Svensson en Van Dijk Heating en content sponsor GreenTech werd ook dit jaar de top 100 van tomatenbedrijven in de wereld uitgenodigd om elkaar te ontmoeten in de PURO Skybar in Berlijn. Hein Deprez (Greenyard Horticulture) en GertJan Meeuws (Here, There& Everywhere/Indoor Growing) waren de keynote speakers en lieten hun licht schijnen over de trends en ontwikkelingen in 2025.

Maar hoogtepunt van de avond was de uitreiking van de Tomato Inspiration Award. Vijf bedrijven waren in de race voor de prijs, te weten Elite Agro L.L.C. uit de Verenigde Arabische Emiraten, Green Camel Pty Ltd uit Australië, Greenco uit Nederland, Thanet Earth uit het Verenigd Koninkrijk en NatureFresh Farms Inc. uit de VS en Canada. Het publiek mocht stemmen op de meest inspirerende teler en koos uiteindelijk voor Greenco. Het bedrijf kreeg daarmee waardering voor de jarenlange inspanningen om de snoeptomaat jaarrond in de markt te zetten met een constante smaak. Ook de wijze waarop Greenco de snoeptomaat weet te vermarkten met slimme verpakkingen en originele promotie en het feit dat Tommies is uitgegroeid tot een zeer gewaardeerd consumentenmerk, kreeg veel lof.

“Onze droom is dat mensen gezonder worden. Door op meerdere momenten van de dag groenten te eten, is het eenvoudiger om aan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid van 250 gram groenten te komen”, zegt Jos van Mil in een reactie. “We moeten groenten eten makkelijker en leuk maken; barrières doorbreken en aanwezig zijn. Dat doen we door innovaties, marketingacties en communicatie. Om dit waar te maken heeft Greenco in 2015 de campagne ‘Mini-groente GROOT’ ingezet, waarmee wij een structurele bijdrage leveren aan het verbeteren van de gezondheid van Nederland.”

Blijf op de hoogte

Nieuwsbrief